Gjensidige feirer Gjenåpning i ny kampanje

Etter hvert som Norge gjenåpner, er det duket for en helt ny kampanje fra et av Norges største finanskonsern, der de med følelser og ordlikhet viser hvorfor det kjennes godt å finne sammen igjen.

– Kampanjen er primært en emosjonell og assosiativ måte å knytte Gjensidiges verdier til den konkrete gjenåpningen vi nå endelig opplever. Vi heier på gjenforening og alle andre former for gjensynsgleder vanlige mennesker nå etter hvert får oppleve. Gjensidiges rolle som en forvalter av verdier som styrker felleskapet i mer enn 200 år, gjør at vi ønsker å fokusere på at vi endelig kan komme sammen igjen og dyrke samholdet vi mennesker er så avhengige av. Vi vet mye om at utenforskap og isolasjon, utover å være personlige tragedier, er dårlig samfunnsøkonomi, sier markedsdirektør Anne Margrete Børjesson, som var tilbake i konsernet i august i fjor etter noen år som rådgiver i reklamebransjen.


Bokstavrim og Finn Kalvik
Kampanjen benytter det faktum at ord som nettopp Gjenåpne, Gjensyn, Gjenskape, Gjeninnta, Gjenoppvekke og mange flere er direkte bokstavrim med selskapsnavnet Gjensidige. Dette gir kampanjen et litt poetisk preg, og er ganske annerledes enn de kampanjene vi har sett fra forsikringsgiganten tidligere. Med teksten Det fineste vi har er felleskapet, vil kampanjen synes utendørs, i sosiale media, print og på TV til utover sommeren. Musikken er dessuten myntet på et bredt publikum, der låter av artistene Finn Kalvik, Trang Fødsel og CC Cowboys er nyinnspilte med unge norske artister som Matilda, Jesper Jenset og Frida Amundsen. Filmene er produsert av The Film Agency med Kalle Meidell på regi (saken fortsetter under filmene).

Utviklet av Palmesus og NOSLEEPTILLBROOKLYN

– Vi har hatt et sponsorat med Palmesus i flere år og har vært veldig fornøyde med det engasjementet vi har klart å skape hos dem under 30. De har spisskompetanse på unge målgrupper, og et av de tiltakene vi satte i gang under pandemien, viste seg å ha et bredere potensial. Dermed tok vi avgjørelsen om å utvikle tanken stort og bredt. Palmesus, og deres forlengede arm NOSLEEPTILLBROOKLYN, har levert en kampanje som berører, nå gleder vi oss til endelig å få den ut. Gjenåpningen av samfunnet er stort og viktig, særlig for de unge, sier Børjesson.

Vi tenker ikke alltid på alle

– NOSLEEPTILLBROOKLYN er et integrert miljø i Palmesus-sfæren og kan raskt komplementere folk og partnere i forskjellige prosjekter, noe dette er et godt eksempel på. Når vi skulle ta ut et aktivasjonskonsept som en bred kampanje satte vi sammen et team basert på dette behovet, sier kommersiell direktør Ketil Stensrud.

– Vår rolle er å passe på at Gjensidige øker sin relevans i vår primærmålgruppe, alt annet er jo bare en bonus, sier han.

Palmesus er Skandianvias største strandfest og har i over 10 år levert et dedikert opplevelsesprodukt for det de definerer som 25,9 åringen. Under pandemien har Palmesus og NOSLEEPTILLBROOKLYN kreert andre opplevelsesprodukter og kampanjer til sine kunder og sponsorer, og kampanjen for Gjensidige er bare ett konkret resultat.

Begynnelsen på et nytt kapittel

– Gjensidiges DNA reflekteres jo i navnet vårt, og gjensidighetsprinsippet er grunnfjellet vi skal bli enda tydeligere på fremover. Denne kampanjen er en god begynnelse, avslutter Børjesson.