De færreste produserer like kresent som Fossbad, som hører hjemme blant de fineste tingene i livet.
Etter noen år på gjerdet hadde Fossbad behov for å komme sterkere på banen som landets ledende produsent av baderomsmøbler, markedsleder var de jo, men kjennskapen begynte å falle. Baderomsmøbler er ofte noe som bare følger med på lasset når kunder ønsker seg nye fliser og baderom, og selvfølgelig nok har de fleste lite peiling på hva som er forskjell på gode og mindre gode møbler for våtrom. Rimeligere produkter med tilsynelatende like god kvalitet er ofte lettere å selge for handelen, og ofte lettere for vanlige forbrukere å kjøpe.
Fossbad har siden 1960-tallet produsert sine møbler på Birkeland i Agder. Etter hvert som konkurrentene forsvant og de som ble igjen flyttet produksjonen ut av landet, har Fossbad stått igjen med egenproduksjon hvor de har satset på de beste råmaterialene, men også unike tekniske løsninger som beskytter treverket bedre. Her har både tilpasset design og kostbar teknologi spilt inn. Men like viktig som at Fossbad er flink og fra Birkeland, har det vært å fortelle hvorfor dette gavner deg som kunde. At Fossbad-produkter stort sett tåler vann og fuktighet bedre enn konkurrentene var derfor noe som burde komme frem. Tanken om at«ikke alt som er fint tåler vann» ble født fordi den beskriver Fossbad der den hører hjemme; blant de fineste tingene i livet. Kampanjen debuterte digitalt og på radio, og har så langt gitt veldig bra respons blant publikum, partnere og faghandelen.
– Vi har laget et enkelt og sterkt overordnet konsept som berører kjernen i kategorien og som løfter den til det kvalitetsnivået som merket fortjener. Mye ser fint ut i butikkene, men de færreste produserer like kresent som Fossbad, dessuten er de vel den eneste rendyrkede produsenten igjen i Norge. Vi har begynt en reise med små dramatiseringer og fortellinger som skal gi merket de riktige kvalitative assosiasjonene, sier art director Pål Wehus.