Reklame- og eventbyrå runder 50 millioner: - Vokser under den vanlige radaren
Samtidig er byrået nøkterne for inneværende år og sier de tror på en langt flatere vekst for resten av 2023.
Det kombinerte reklame, design og eventbyrået NoSleepTillBrooklyn, der reklamenestor Aris Theophilakis er en av hovedpersonene, har økt omsetningen jevnt og trutt siden oppstarten i 2020 og i fjor passerte omsetningen 50-millionersgrensen for første gang.
På tre år har dermed omsetningen mer en doblet seg etter å ha landet på henholdsvis 27 og 39 millioner kroner i 2020 og 2021.
- Etter to drøye år med pandemi, fikk vi omsider levert opplevelsesbasert merkekommunkasjon til flere partnere og det har bidratt til omsetningsøkningen. Samtidig øker oppdragsmengden innenfor andre områder som rådgivning, merkevarestrategi og kreativ konseptutvikling. Vi er en stealth-growth-machine, som vokser under den vanlige radaren, sier kreativ leder Aris Theophilakis.
Noen av kundene til NoSleepTillBrooklyn er som Gjensidige, Samsung, Red Bull, VG, Palmesus, Twentyfour, Budweiser og Corona.
Selskapet skriver i en melding at resultatet «ser ut til å lande på rett under millionen», mens byråinntektene endte på 29 millioner kroner. Etter flere store milliontap tjente byråe i underkant av en million kriner også i 2021.
Styreformann og største eier, Leif Fosselie, sier at den underliggende driften er meget solid, men at «resultatene reduseres av langsiktig gjeld.»
- Vår historie er litt kompleks, men enkelt sagt så slo datidens eiere av Palmesus sammen flere av sine investeringer til ett nytt byrå. Oppsiden var et nytt og kraftfullt byrå som umiddelbart fikk god fart i markedet med flinke folk, nye kunder og mange sterke cases. Nedsiden var at man overtok gammel gjeld til de samme eierne, sier Fosselie.
Tre rekordår på rad har ikke vært vanlig kost i bransjen de siste årene, men byrået tror veksten flater ut i 2023.
- Vi har meget god ordreinngang, med ambisiøse prosjekter fra mange av våre kunder, men året totalt blir nok mer et konsolideringsår. Vi har holdt igjen nye investeringer innen blant annet aktivering etter korreksjonen i oktober, og har sett an markedet siden da. Vi har 18 fast ansatte, samt at vi deler en del kompetanse og funksjoner med Palmesus, så det er folksomt nok i lunsjen med over 30 personer på huset, sier Theophilakis.