Mars-utgaven av Sølvmikken ble vunnet av NOSLEEPTILLBROOKLYN med en dramatisk tekst for garasje- og industriport produsenten Hörmann. I april har samme byrå og team vunnet konkurransen med en kampanje fra elektriker kjeden EL-PROFFEN, som sammen med byrået har utviklet en ny kommunikasjonsstrategi for å synliggjøre kvalitetsforskjellene i bransjen.
Juryens begrunnelse forteller mer om hvorfor kampanjen vant i april: «Juryen ble sjarmert i senk av energien i disse spottene. I et podcast-aktig univers blir vi med inn i et overflødighetshorn av utilfredsstillende opplevelser og halvveis-løsninger, og underholdes frem til å forstå at utebelysning er en egen kategori. Vi fryder oss over at det er dratt på skikkelig i uttaket; det er unektelig friskt å dra parallellen fra et avbrutt samleie til skjøteledninger på terrassen. God stemning hele veien til første plass, med andre ord.»
De erfarne reklamefolkene Aris Theophilakis (Bates, Bates Asia, J. Walter Thompson, Springer & Jacoby, Futatsu) og Pål Wehus (Leo Burnett, Dinamo, Recommended, Fundament) har følgende kommentar: – Det luktet svidd helt hit. Eller dit. Brente marshmallows eller Cooky Puss? Nei, en rykende fersk brief signert Svend Arild Bransdal og EL-PROFFEN derimot. Viktig å ikke håndtere den halvveis, men alltid å være beredt!
Det er Sagveien Resort som har produsert reklamespottene, som du kan høre her